Slovenského národního povstání 1191, Most
+420 773 569 142
info@skautimost.cz

Archiv rubriky: 1. oddíl Šídla

Skauti a skautky společně v Praze

Sešli jsme se v pátek u centrálu na autobusové zastávce, nastoupili do autobusu od Student Agency a ten nás odvezl do Prahy, kde jsme po krátké cestě metrem a následné kratší večerní tůře dorazili do útulné klubovny, která pak byla naším domovem po zbytek víkendu. První večer se nesl v duchu povídání a zábavných her.…
Číst více.

Skauti a skautky na společné výpravě

Společná výprava skautů a skautek se nesla ve znamení demokracie a poznávání českého státu. Hned po příjezdu do útulných kluboven rumburských skautů jsme si zahráli hru Parlament. V duchu demokracie si účastníci odhlasovali v kolik půjdou spát, kdy budou vstávat a dokonce i kdo bude mýt nádobí nebo chystat snídani. Protože se skauti ani skautky…

Šídla vyrazila do hor

Dne 16. 9. se 1. dívčí oddíl Šídla vydal na jednodenní výpravu do Nové vsi v Horách. Nebyly jsme zrovna nadšeny ze srazu v sedm hodin ráno, ale už při cestě autobusem na samotnou Novou ves z nás únava opadla. Po příjezdu na místo jsme vyhlásily „hádanku za sůl“ a co se dnes bude dít. Také jsme se…
Číst více.

Čtyřlístek a Šídla na společné výpravě

Po nepříznivé předpovědi počasí se nám na poslední chvíli podařilo zajistit spaní v klubovně skautů v Blíževedlech. Cesta vlakem byla dlouhá, proto jsme si ji zkrátili různými soutěžemi. Večer jsme si ještě venku zahráli několik her a spát jsme šli brzy, protože nás v sobotu čekalo brzké vstávání.  Ráno jsme vyrazili do pískovcových skal, kde…

Šídla navštívila Chomutov

Šídla tentokrát navštívila město Chomutov, a to v termínu 20. – 22. 1. 2017. Po cestě, když jsme dorazily do kluboven a vše si prohlédly, šly světlušky spát, zatímco skautky hrály dostihy a sázky. Druhý den jsme se rozhodly jít prozkoumat město. Cestou jsme svedly menší sněhovou válku. Ve městě nás dost překvapilo, že chomutovští…
Číst více.

Ledňáčci obhájili prvenství v kraji a opět postupují

Ledňáčci obhájili prvenství v kraji a opět postupují do republikového kola ZVaS. O víkendu 10. – 12.6.2016 se uskutečnilo krajské kolo Závodu Vlčat a Světlušek 2016 v Kytlicích u Děčína. Naše dvě mostecké hlídky se tohoto kola zúčastnili, postoupili z okresního kola. Symbolický rámec krajského kola závodu se odvíjel od významného 700. výročí narození českého krále…

Šídla: Nabídka letního tábora – Hraběšín, 16. 7. do 30. 7. 2016

Nabízíme letní tábor pro děti, děvčata, od 7 do 15 let. Místem konání je tábořiště Kadaňských skautů v Kryštofových Hamrech na Chomutovsku, v krásném prostředí Krušných hor. Termín tábora: 16. 7. – 30. 7. 2016 Cena tábora: 3900,- Kč Umístění: Hraběšín (okres Čáslav) Přihlášky: odevzdat do 20. června 2015 Dokumenty ke stažení Informace k táboru Podrobnosti k…
Číst více.

Jarní tábor Hostinné- čtvrtek 18.2.

Dnešní den začali kluci již osvědčenou skautskou hrou na vyměňování věcí. Každé družstvo dostalo bramboru a mělo ji vyměnit za co největší a nejlepší věc. Všem se to moc povedlo a doma si mohli pochutnat na soustě sladkostí. Někteří vyměnili dokonce i sluchátka. Holky zvolily vycházku na zdejší hodinovou věž na náměstí. Po obědě si…

Jarní tábor Hostinné- středa 17.2.

Včera jsme byli tak plni zážitků, že jsme pro vás nestihli napsat každodenní reportáž z krásného Hostinné a protože víme, že rodiče už na tuto zprávu netrpělivě čekají tady je! Hned po snídani byl rozdělený program. Vlčata byla na výletě ve městě a velmi šikovní skauti dodělávali lapače snů. Světlušky a skautky měly také rukodělku, vyráběly…
Číst více.

Jarní tábor Hostinné- úterý 16.2.

Dnešní den jsme začali trochu netradičně, poprvé za tábor jsme měli ráno rozcvičku. Po dobré snídani se skauti společně s vlčaty a skautkami odebrali do města a světlušky poznávaly zvířátka. Ke svačině jsme měli sladký tvaroh a po ní si Šídla vyráběly rámečky a skauti s vlčaty se věnovali odborkám a přípravě na ZVaS. Když skončil příliš…

Jarní tábor Hostinné- pondělí 15. 2.

Zdravíme z konce třetího dne. Dnešek začal pro skautky a světlušky výletem do Trutnova a kluci si natiskli skautská trika, která se jim opravdu povedla. Etapovka byla zaměřená na strategii a čtení z mapy, naštěstí se nikdo neztratil a všechny úkoly jsme splnili J . Světlušky a vlčata si odpoledne vyzkoušely uspořádat dopravní provoz, procvičily si značky…
Číst více.

Jarní tábor Hostinné- neděle 14. 2.

Další den v Hostinném utekl jako voda. Vodou jsme začínali i naší dnešní etapovku. Skupiny musely nasbírat vodu, kyslík, hnojivo, hlínu a sazeničku a vypěstovat brambory. Pěkně se u toho vyřádily a tak byl čas na to si odpočinout u barvení táborových triček a vyrábění lapačů snů. Zahráli jsme si spoustu krásných her a rovery večer…

Společná výprava Čtyřlístku a Šídel do Litoměřic, 15.-17.1.2016

Jako každý měsíc, tak i v lednu proběhla víkendová výprava. Tentokrát byla ale speciální v tom, že byla společná dvou oddílů, konkrétně 1. dívčího oddílu Šídla a 6. oddílu Čtyřlístek. Místem konání „víkendovky“ byla základna v Litoměřicích, kam rádi jezdíme! 🙂 Výprava se celý víkend nesla v duchu Doby ledové, na kterou byl připravený hlavní…

Výprava Šídel na Bořeň

S novým školním rokem a s prvními schůzkami nadešel ten pravý čas i pro první výpravu. V sobotu 12. 9. 2015 se světlušky, skautky, rangers a vedoucí vydaly na Bořeň. A téma jednodenní výpravy bylo „Mimoňové“, takže veškeré aktivity se nesly v duchu nového dětského filmu. V dopoledních hodinách jsme se sešly na nádraží a vlakem…

Šídla: první schůzky v novém šk.roce 2015/2016

S novým školním rokem začínají aktivity také všech oddílů mosteckého skautského střediska. Oddíl Šídla začíná se schůzkami takto: – ve čtvrtek 10.9. mají světlušky první schůzku (vedoucí Dana Paterová) – v úterý 8.9. mají skautky první schůzku (vedoucí Zebra – Amálka Franková) Uvedené termíny platí pro všechny světlušky a skautky. Veškeré informace obdrží děti na schůzkách. Podrobnosti o činnosti…

Tábor 1.oddílu Šídla: Čáslav 18.7.-1.8.2015

Několik fotek z tábora Šídel v Čáslavi.

Orákulum- první víkend úspěšně za námi!

O víkendu 17. – 19. 4. proběhl v Pnětlukách na Lounsku první víkend rádcovského kurzu Orákulum, který si pro náš okres (střediska Most, Louny a Litvínov) připravilo středisko z Loun. Rádcovský kurz je určen pro skauty a skautky od 12 let, kteří se chtějí dozvědět nové věci z oblasti vedení družiny a hlavně chtějí poznat…

Šídla na Umělecké šestce 2015

O tomto víkendu jsme se s děvčaty z 1. dívčího oddílu vydali na akci s názvem Umělecká šestka. Náplní této akce je soutěž mezi světluškami a vlčaty z celé republiky v divadelním, výtvarném nebo pěveckém okruhu. Vybrali jsme si se světluškami okruh výtvarný. Vstupenkou na akci byl plakátek o velikosti A1 s namalovanou středověkou krajinou. Plakátek byla pěkná fuška,…

Světlušky a vlčata společně v Litoměřicích

O uplynulém víkendu (13. – 15. 3. 2015) vyrazily na společnou výpravu do Litoměřic světlušky ze Šídel a vlčat ze Čtyřlístku. V pátek 13. jsme se vydali na cestu do Litoměřic. 3 světlušky a 3 vlčata nakonec vystupují na nádraží a vydávají se napříč večerním městem. Chladná vila, která na nás čekala a měla nám…
Číst více.

Skauti a skautky společně v Kadani

Po příjezdu do Kadaně jsme se odebrali do blízkého parku, abychom se navzájem pořádně poznali a poté jsme se snažili ukrást vlajku druhému družstvu. Po večeři jsme se znovu poznávali, tentokrát podrobněji, až jsem z toho poznávání všichni usnuli. Na celý sobotní den jsme se přesunuli do středověku. Zjistili jsme, že Arvín, zakladatel a čestný…