Skauti a skautky společně v Praze

Sešli jsme se v pátek u centrálu na autobusové zastávce, nastoupili do autobusu od Student Agency a ten nás odvezl do Prahy, kde jsme po krátké cestě metrem a následné kratší večerní tůře dorazili do útulné klubovny, která pak byla naším domovem po zbytek víkendu. První večer se nesl v duchu povídání a zábavných her. Přečíst si víc oSkauti a skautky společně v Praze[…]

Skauti a skautky na společné výpravě

Společná výprava skautů a skautek se nesla ve znamení demokracie a poznávání českého státu. Hned po příjezdu do útulných kluboven rumburských skautů jsme si zahráli hru Parlament. V duchu demokracie si účastníci odhlasovali v kolik půjdou spát, kdy budou vstávat a dokonce i kdo bude mýt nádobí nebo chystat snídani. Protože se skauti ani skautky Přečíst si víc oSkauti a skautky na společné výpravě[…]

Čtyřlístek a Šídla na společné výpravě

Po nepříznivé předpovědi počasí se nám na poslední chvíli podařilo zajistit spaní v klubovně skautů v Blíževedlech. Cesta vlakem byla dlouhá, proto jsme si ji zkrátili různými soutěžemi. Večer jsme si ještě venku zahráli několik her a spát jsme šli brzy, protože nás v sobotu čekalo brzké vstávání.  Ráno jsme vyrazili do pískovcových skal, kde Přečíst si víc oČtyřlístek a Šídla na společné výpravě[…]

Šídla navštívila Chomutov

Šídla tentokrát navštívila město Chomutov, a to v termínu 20. – 22. 1. 2017. Po cestě, když jsme dorazily do kluboven a vše si prohlédly, šly světlušky spát, zatímco skautky hrály dostihy a sázky. Druhý den jsme se rozhodly jít prozkoumat město. Cestou jsme svedly menší sněhovou válku. Ve městě nás dost překvapilo, že chomutovští Přečíst si víc oŠídla navštívila Chomutov[…]

Ledňáčci obhájili prvenství v kraji a opět postupují

Ledňáčci obhájili prvenství v kraji a opět postupují do republikového kola ZVaS. O víkendu 10. – 12.6.2016 se uskutečnilo krajské kolo Závodu Vlčat a Světlušek 2016 v Kytlicích u Děčína. Naše dvě mostecké hlídky se tohoto kola zúčastnili, postoupili z okresního kola. Symbolický rámec krajského kola závodu se odvíjel od významného 700. výročí narození českého krále Přečíst si víc oLedňáčci obhájili prvenství v kraji a opět postupují[…]

Šídla: Nabídka letního tábora – Hraběšín, 16. 7. do 30. 7. 2016

Nabízíme letní tábor pro děti, děvčata, od 7 do 15 let. Místem konání je tábořiště Kadaňských skautů v Kryštofových Hamrech na Chomutovsku, v krásném prostředí Krušných hor. Termín tábora: 16. 7. – 30. 7. 2016 Cena tábora: 3900,- Kč Umístění: Hraběšín (okres Čáslav) Přihlášky: odevzdat do 20. června 2015 Dokumenty ke stažení Informace k táboru Podrobnosti k Přečíst si víc oŠídla: Nabídka letního tábora – Hraběšín, 16. 7. do 30. 7. 2016[…]

Jarní tábor Hostinné- čtvrtek 18.2.

Dnešní den začali kluci již osvědčenou skautskou hrou na vyměňování věcí. Každé družstvo dostalo bramboru a mělo ji vyměnit za co největší a nejlepší věc. Všem se to moc povedlo a doma si mohli pochutnat na soustě sladkostí. Někteří vyměnili dokonce i sluchátka. Holky zvolily vycházku na zdejší hodinovou věž na náměstí. Po obědě si Přečíst si víc oJarní tábor Hostinné- čtvrtek 18.2.[…]

Jarní tábor Hostinné- středa 17.2.

Včera jsme byli tak plni zážitků, že jsme pro vás nestihli napsat každodenní reportáž z krásného Hostinné a protože víme, že rodiče už na tuto zprávu netrpělivě čekají tady je! Hned po snídani byl rozdělený program. Vlčata byla na výletě ve městě a velmi šikovní skauti dodělávali lapače snů. Světlušky a skautky měly také rukodělku, vyráběly Přečíst si víc oJarní tábor Hostinné- středa 17.2.[…]

Jarní tábor Hostinné- úterý 16.2.

Dnešní den jsme začali trochu netradičně, poprvé za tábor jsme měli ráno rozcvičku. Po dobré snídani se skauti společně s vlčaty a skautkami odebrali do města a světlušky poznávaly zvířátka. Ke svačině jsme měli sladký tvaroh a po ní si Šídla vyráběly rámečky a skauti s vlčaty se věnovali odborkám a přípravě na ZVaS. Když skončil příliš Přečíst si víc oJarní tábor Hostinné- úterý 16.2.[…]

Jarní tábor Hostinné- pondělí 15. 2.

Zdravíme z konce třetího dne. Dnešek začal pro skautky a světlušky výletem do Trutnova a kluci si natiskli skautská trika, která se jim opravdu povedla. Etapovka byla zaměřená na strategii a čtení z mapy, naštěstí se nikdo neztratil a všechny úkoly jsme splnili J . Světlušky a vlčata si odpoledne vyzkoušely uspořádat dopravní provoz, procvičily si značky Přečíst si víc oJarní tábor Hostinné- pondělí 15. 2.[…]

Jarní tábor Hostinné- neděle 14. 2.

Další den v Hostinném utekl jako voda. Vodou jsme začínali i naší dnešní etapovku. Skupiny musely nasbírat vodu, kyslík, hnojivo, hlínu a sazeničku a vypěstovat brambory. Pěkně se u toho vyřádily a tak byl čas na to si odpočinout u barvení táborových triček a vyrábění lapačů snů. Zahráli jsme si spoustu krásných her a rovery večer Přečíst si víc oJarní tábor Hostinné- neděle 14. 2.[…]

Společná výprava Čtyřlístku a Šídel do Litoměřic, 15.-17.1.2016

Jako každý měsíc, tak i v lednu proběhla víkendová výprava. Tentokrát byla ale speciální v tom, že byla společná dvou oddílů, konkrétně 1. dívčího oddílu Šídla a 6. oddílu Čtyřlístek. Místem konání „víkendovky“ byla základna v Litoměřicích, kam rádi jezdíme! 🙂 Výprava se celý víkend nesla v duchu Doby ledové, na kterou byl připravený hlavní Přečíst si víc oSpolečná výprava Čtyřlístku a Šídel do Litoměřic, 15.-17.1.2016[…]

Výprava Šídel na Bořeň

S novým školním rokem a s prvními schůzkami nadešel ten pravý čas i pro první výpravu. V sobotu 12. 9. 2015 se světlušky, skautky, rangers a vedoucí vydaly na Bořeň. A téma jednodenní výpravy bylo „Mimoňové“, takže veškeré aktivity se nesly v duchu nového dětského filmu. V dopoledních hodinách jsme se sešly na nádraží a vlakem Přečíst si víc oVýprava Šídel na Bořeň[…]

Šídla: první schůzky v novém šk.roce 2015/2016

S novým školním rokem začínají aktivity také všech oddílů mosteckého skautského střediska. Oddíl Šídla začíná se schůzkami takto: – ve čtvrtek 10.9. mají světlušky první schůzku (vedoucí Dana Paterová) – v úterý 8.9. mají skautky první schůzku (vedoucí Zebra – Amálka Franková) Uvedené termíny platí pro všechny světlušky a skautky. Veškeré informace obdrží děti na schůzkách. Podrobnosti o činnosti Přečíst si víc oŠídla: první schůzky v novém šk.roce 2015/2016[…]

Orákulum- první víkend úspěšně za námi!

O víkendu 17. – 19. 4. proběhl v Pnětlukách na Lounsku první víkend rádcovského kurzu Orákulum, který si pro náš okres (střediska Most, Louny a Litvínov) připravilo středisko z Loun. Rádcovský kurz je určen pro skauty a skautky od 12 let, kteří se chtějí dozvědět nové věci z oblasti vedení družiny a hlavně chtějí poznat Přečíst si víc oOrákulum- první víkend úspěšně za námi![…]

Šídla na Umělecké šestce 2015

O tomto víkendu jsme se s děvčaty z 1. dívčího oddílu vydali na akci s názvem Umělecká šestka. Náplní této akce je soutěž mezi světluškami a vlčaty z celé republiky v divadelním, výtvarném nebo pěveckém okruhu. Vybrali jsme si se světluškami okruh výtvarný. Vstupenkou na akci byl plakátek o velikosti A1 s namalovanou středověkou krajinou. Plakátek byla pěkná fuška, Přečíst si víc oŠídla na Umělecké šestce 2015[…]

Světlušky a vlčata společně v Litoměřicích

O uplynulém víkendu (13. – 15. 3. 2015) vyrazily na společnou výpravu do Litoměřic světlušky ze Šídel a vlčat ze Čtyřlístku. V pátek 13. jsme se vydali na cestu do Litoměřic. 3 světlušky a 3 vlčata nakonec vystupují na nádraží a vydávají se napříč večerním městem. Chladná vila, která na nás čekala a měla nám Přečíst si víc oSvětlušky a vlčata společně v Litoměřicích[…]

Skauti a skautky společně v Kadani

Po příjezdu do Kadaně jsme se odebrali do blízkého parku, abychom se navzájem pořádně poznali a poté jsme se snažili ukrást vlajku druhému družstvu. Po večeři jsme se znovu poznávali, tentokrát podrobněji, až jsem z toho poznávání všichni usnuli. Na celý sobotní den jsme se přesunuli do středověku. Zjistili jsme, že Arvín, zakladatel a čestný Přečíst si víc oSkauti a skautky společně v Kadani[…]