Slovenského národního povstání 1191, Most
+420 773 569 142
info@skautimost.cz

Archiv rubriky: 6. oddíl Čtyřlístek

Skauti se zapojili do Dobrého skautského skutku

Mostečtí skauti se i letos zapojili do celorepublikového projektu Skautský dobrý skutek. Pomohli uklidit centrální rybník na vrchu Ressl, který je hojně navštěvován rodinami s dětmi. Zároveň poklidili i jeho okolí, kdy se jim podařilo nasbírat přes půl pytle odpadků, které návštěvníci Resslu nepochopitelně zahazují. Skauti se tím zároveň drželi denního příkazu „každý den vykonej…
Číst více.

Skauti a skautky společně v Praze

Sešli jsme se v pátek u centrálu na autobusové zastávce, nastoupili do autobusu od Student Agency a ten nás odvezl do Prahy, kde jsme po krátké cestě metrem a následné kratší večerní tůře dorazili do útulné klubovny, která pak byla naším domovem po zbytek víkendu. První večer se nesl v duchu povídání a zábavných her.…

Skauti vyrazili do Blíževedel

V pátek jsme se sešli v menším počtu, než se plánovalo, což ale vůbec nevadilo – aspoň bylo pro každého více jídla. Po dlouhé cestě vlakem do Blíževedel jsme se podívali na nedalekou zříceninu Hřídelík, kde jsme si zahráli několik her. Po návratu do klubovny jsme ještě před spaním zakusili život detektiva; vyšetřovali jsme jeden…

Lezecká stěna Jirkov

Tentokrát jsme v sobotu 3. 2. vyrazily do Jirkova na lezeckou stěnu. Po vystoupení z vlaku jsme vyrazily směr aréna. Tam jsme si dali krátkou pauzu na pití a svačinu, a potom už šli dovnitř. Věnovali se nám zkušení instruktoři (spíše instruktorky), které nám pomohly s rozcvičkou, navázáním sedáku, a později i s jištěním. No…

V zimě myslíme na ptactvo kolem klubovny

Je zima, období, kdy je vše zelené v přírodě pomrzlé. Ptáci se ke své potravě dostávají obtěžněji. My jsme se rozhodli spřátelit si ptáčky kolem našeho nového skautského domu a připravili jsme jim na strom před klubovnu drobné překvapení.Pomáhají tak i během schůzek a zároveň touto pomocí naplňují 6. skautský zákon- Skaut je ochráncem přírody…

Čtyřlístek vyrazil do Žatce

O víkendu vyrazili skauti a vlčata 6. oddílu Čtyřlístek do kluboven v Žatci, kde už dlouhou dobu nebyli. Celý víkend se snažili přežít v drsném prostředí postapokalyptického světa. Nebyl to žádný med, ale i díky své pohotovosti a skautských dovedností se jim to povedlo. Hned po příjezdu v pátek si nejdřív vyrobili potřebný materiál pro…

Skauti a skautky na společné výpravě

Společná výprava skautů a skautek se nesla ve znamení demokracie a poznávání českého státu. Hned po příjezdu do útulných kluboven rumburských skautů jsme si zahráli hru Parlament. V duchu demokracie si účastníci odhlasovali v kolik půjdou spát, kdy budou vstávat a dokonce i kdo bude mýt nádobí nebo chystat snídani. Protože se skauti ani skautky…

6. oddíl vyrazil do Chomutova

Úkol zněl jasně: muž s brašnou nesmí projet. Možná tam bylo spíš něco o tom, že musí být dobré počasí, ale to už je teď jedno. Měli jsme celý pátek a většinu soboty strávit venku, v pátek jsme chtěli vyjet na Horu sv. Šebestiána, prozkoumat část zrušené železnice, vařit na ohni a zažít část příběhu z Rolfa Zálesáka.…

Vlčata vyrazila do džungle

Vlčata z 6. oddílu Čtyřlístek se poslední víkend v září vydala za dobrodružstvím do džungle do Ústí nad Labem, kde na ně čekali Mauglího kamarádi. Na toto dobrodružství se vydalo 13 zvídavých vlčátek v doprovodu šesti vedoucích. Když jsme dorazili do kluboven, seznámili jsme se s víkendovou hrou Mauglího kronika. Po večeři jsme si zahráli…

Skauti vyrazili do Roverek

Celé to začalo v pátek půl čtvrté, kdy jsme se sešli v Mostě na vlakovém nádraží. Koupili jsme si jízdenky a nasedli do vlaku směr Blíževedly. Ve vlaku jsme se po cestě seznamovali se skautskými cestovními značkami, jejichž znalost byla klíčová pro naše budoucí putování. Poté byla zadána hra, která nás provázela celý víkend. Kdo…

Sportovní odpoledne

V neděli 24. 9. uspořádal Čtyřlístek pro své starší skautské členy sportovní odpoledne na Benediktu. Zasportovali a zasoutěžili jsme si v různých sportovních disciplínách. Postupně jsme si zahráli fotbal, basketbal, frisbee. Někteří jsme určité sporty hráli poprvé, o to více jsme se nasmáli, protože to byla opravdu sranda! Už teď se těšíme, až si zase…

Slavnosti stepí 2017

V sobotu 3. 6. 2017 proběhly v obci Raná Slavnosti stepí. Akci pořádají Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Správa CHKO České středohoří a obec Raná. Akce je přírodovědného charakteru, kdy na návštěvníky čekají různá stanoviště k první pomoci, k ochraně přírody apod. Letos na akci pomáhali i mostečtí a litoměřičtí skauti. Na akci si…

Čtyřlístek stanoval v Nových Hamrech

Květnová oddílová výprava byla trochu jiná než ty ostatní. Nejeli jsme do skautských kluboven ale pod stan. A hlavně jsme jeli na nové místo, kde jsme ještě nikdy nebyli, a to na skautské tábořiště v Nových Hamrech. Na středisku jsme si sbalili všechny potřebné věci, vzali kotlíky a stany, a vydali se na mostecké nádraží, kde…

Pojeď na skautský tábor!

Chceš zažít dobrodružství? Nebojíš se postavit výzvě? Pojeď s námi na skautský tábor! 🙂

Čtyřlístek a Šídla na společné výpravě

Po nepříznivé předpovědi počasí se nám na poslední chvíli podařilo zajistit spaní v klubovně skautů v Blíževedlech. Cesta vlakem byla dlouhá, proto jsme si ji zkrátili různými soutěžemi. Večer jsme si ještě venku zahráli několik her a spát jsme šli brzy, protože nás v sobotu čekalo brzké vstávání.  Ráno jsme vyrazili do pískovcových skal, kde…

6. oddíl navštívil Prahu

Poslední březnový víkend strávil 6. oddíl Čtyřlístek v Praze, kam směřovala naše oddílová výprava. Prvním zážitkem pro kluky byla cesta „Žlutým“ autobusem, ve kterém se mohli dívat na filmy a u toho si vychutnávat horkou čokoládu. Po příjezdu na Florenc jsme se dopravili na skautskou základnu vodních skautů na Žižkově. Po ubytování jsme si společně zahráli…

Skauti uklidili rybník na Resslu

V sobotu 18.3.2017 pomáhali mostečtí skauti ve spolupráci se  Správou městských lesů Most uklízet centrální rybník na Resslu.  Jejich hlavním úkolem bylo vytahat větve, které do vody od podzimu, kdy se tento rybník také uklízel, napadaly.

JT Hostinné- závěr

Předposlední den tábora začal ranní rozcvičkou venku na sluníčku, při které jsme se pořádně protáhli a rozhýbali. Po snídani nás čekala celé dopoledne závěrečná etapa. Po skupinách jsme měli splnit několik úkolů, které byly schované různě po městě. Po splnění této části jsme museli najít Fantoma, který nám zatím celý týden utíkal. Nakonec se to…

JT Hostinné 6. den

Tábor se pomalu blíží ke konci, což už je na některých znát (únava), protože se stávalo pomaleji. Po snídani jsme se učili uzle, zahráli si různé hry, při kterých jsme upotřebily právě ty uzle, které jsme se na začátku tohoto programu naučili. Po svačině následovala další etapa zaměřena na zdravovědu, při které jsme upotřebili znalosti…

JT Hostinné- 5. den

Středeční ráno začalo rozcvičkou venku, následně po ranní hygieně a snídani začal dopolední program- další z etap při honbě za Fantomem, vylévání jeho stopy sádrou. Po dopolední svačině následovala „výuka“ zdravovědy, která byla udělána zábavnou formou, a tím to všechny bavilo! Po vynikajícím obědu a poledním klidu nás čekala druhá lekce vaření s Králíkem, tentokrát jsme si…